Szkolenie pierwsza pomoc Poznań Kurs uczymy się pomagać
Szkolenie Pierwsza Pomoc Poznań
Kursy szkolenia z pierwszej pomocy Poznań szkolenie dla administracji w biurze
Uczestnicy Kurs Pierwszej Pomocy Administracja Biura Poznań
Poznań Pomaganie Pierwsza Pomoc kursy i szkolenia wezwanie pogotowia ratunkowego lezy pomagamy
ADMINISTRACJA

Szkolenie przeznaczone dla pracowników administracji.

Kursy Pierwszej Pomocy

Działanie w praktyce

KURSY PIERWSZEJ POMOCY dla pracowników administracji, urzędników oraz pracowników korporacji.

Oferta kursów pierwszej pomocy dla pracowników biur, urzędów – szeroko pojętej administracji. Koncentruje się przede wszystkim na zajęciach, które nawiązują do typowych sytuacji, jakie mogą mieć miejsce w biurze, urzędzie, open office itp.. Szkolenie pozwala właściwie przygotować kursanta do działania z klientem, petentem, jeżeli trzeba będzie udzielić pierwszej pomocy. Kursy pierwszej pomocy dla pracowników administracji pozwoli również na  pomoc koleżance czy koledze z za biurka.

Pracownik urzędu jest synonimem bezpieczeństwa, dlatego powinien przechodzić kursy pierwszej pomocy dla pracowników administracji.

Szkolenie realizujemy u klienta, w siedzibie firmy. Kursy polegają na aktywizacji wszystkich uczestników szkolenia jednocześnie, dzięki takiemu podejściu szkolimy efektywniej. Podczas kursów pierwszej pomocy prowadzimy bardzo dużo ćwiczeń polegających na wielokrotnemu powtarzaniu najważniejszych elementów z pierwszej pomocy. Podczas kursów pierwszej pomocy nie szkolimy z wszystkich zagadnień, ale z wybranych. Zwracamy uwagę na praktyczność kursu, tak by szkolenie z pierwszej pomocy miało sens dla pracownika.

Termin kursów pierwszej pomocy dla pracowników administracji wybieramy w dogodnym dla obu stron czasie.

Datę szkolenia ustalamy najszybciej jak to jest możliwe, ale wpływ ma na to kolejność zleceń. Kursów pierwszej pomocy organizujemy ok 250 rocznie. Czasem realizujemy zajęcia z dnia na dzień, a godziny są ustalane pod klienta, od rana tj. 8, 9,10 ale i też późnym popołudniem. Szkolenie może odbyć się również w sobotę i na specjalne życzenie, w niedzielę. Posiadamy bardzo zgrany zespół trenerów pierwszej pomocy. Instruktorzy mogą więc szkolić u kilku klientów jednocześnie lub prowadzić duże szkolenie dla grup 40- 150 osobowych.

Kursy pierwszej pomocy dla pracowników administracji, urzędów oraz korporacji zawierają najważniejsze zagadnienia z pierwszej pomocy.

Najważniejsze zagadnienia to umiejętne podejście do poszkodowanego, działanie w sytuacji omdlenia, utraty przytomności, NZK oraz wykorzystanie AED. Dodatkowo koncentrujemy się na krwawieniach i opatrywaniu nowoczesnymi materiałami opatrunkowymi, a jedną z ważnych zasad naszej firmy jest to, by nie uczyć wszystkiego. Skupiamy się na tych zagadnieniach, które faktycznie mają wpływ na dalszy wynik. Czy wiesz, że z 10 tysięcy osób, u których dochodzi do NZK, 30 dni przeżywa tylko ok 1000 osób?

Defibrylator AED powinien stanowić wyposażenie każdej firmy.

Podczas naszego szkolenia pokazujemy różne defibrylatory AED, pracujemy na bardzo nowoczesnym defibrylatorze Lifepack CR2, ale w swojej stajni posiadamy inne modele, tak by klient miał porównanie.

Wydatek kilku tysięcy złotych nie musi stanowić problemu, jeżeli wiem jak ogromną wartość niesie za sobą obecność AED w Twoim biurze. Pomożemy Ci w zakupie defibrylatora, ale nim zdecydujesz się na taki krok, pozwolimy Ci się zapoznać z najważniejszymi modelami. Każdy z nich sprawdzisz w działaniu, ćwicząc wielokrotnie, poznając ich walory.

Certyfikat z kursu pierwszej pomocy dla pracowników administracji wydajemy zgodnie z wytycznymi ERC.

Kursy pierwszej pomocy, realizowane w biurze, korporacji, urzędzie zakończone są wręczeniem certyfikatu szkolenia z pierwszej pomocy. Kurs nie kończy się egzaminem, ponieważ nie ma to najmniejszego sensu. Obecnie dokument wystawiamy na 2 lat, zgodnie z zaleceniami ERC. Powtarzalność szkolenia z pierwszej pomocy jest bardzo istotna w osiągnieciu sukcesu, jakim jest nauka pierwszej pomocy.

Doświadczenie

  • Poznańskie Centrum Świadczeń – Poznań
  • TPA Horwath Management – Poznań, Katowice, Warszawa
  • Bank Ochrony Środowiska – Poznań
  • Hotel Gromada Poznań
  • Poznańskie Ośrodki Sportu i Rekreacji – Poznań
  • PEC -REM – Poznań
  • ND Logistics – Poznań
  • Ferma Kresek – Poznań
  • Bank BZ WBK – Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Szczecin, Rzeszów, Łódź.
  • Bank BPH – Warszawa, Kraków, Gdańsk.
  • Hestia Ergo – Poznań.
  • BZ WBK – Aviva – Poznań, Płock.
  • Otto Bock – Poznań
  • Autostrada Wielkopolska – Poznań.

Wybrane zagadnienia

  • Ocena przytomności, drożności dróg oddechowych, oddechu u osób dorosłych stanowią podstawę kursów pierwszej pomocy.

Przytomność określamy poprzez analizę reakcji poszkodowanego na bodźce. Udzielając pierwszej pomocy używamy głosu i potrząśnięć za ramię. Każdej osobie nieprzytomnej należy udrożnić drogi oddechowe poprzez odchylenie głowy do tyłu. Zawsze musimy mieć świadomość, czy pacjent oddycha i w jaki sposób – prawidłowo czy też nieprawidłowo.

Ćwiczenie polega na wielokrotnym wykonaniu sekwencji czynności: świadomość, drożność, oddech.

  • Czy wiesz jak zachować się podczas omdlenia?

Omdlenie cechuje się krótkotrwałym epizodem utraty przytomności w sposób nagły. Przyczyny mogą być różne, od szybkiego wstania np. z łóżka, po wysiłek związany z wypróżnianiem się, aż po kwestie kardiologiczne. U dorosłych najczęściej jest to długotrwałe przebywanie na słońcu lub w dusznym pomieszczeniu, ew. stres, również zmiana pozycji z leżącej lub siedzącej do stojącej. Ćwiczenie na kursie pierwszej pomocy polega na powtórzeniu wcześniej zdobytych umiejętności oraz wykonaniu uniesienia kończyn dolnych i górnych ku górze celem szybkiego dotlenienia mózgu.

  • Nauczymy Cię wykorzystywać pozycję bezpieczną w odpowiednim momencie.

Stan, w którym poszkodowany nie reaguje na zadane bodźce ocenić można jako potencjalną utratę przytomności (ograniczony poziom świadomości). Trzeba postawić granicę między ograniczoną świadomością, a utratą przytomności. Gdy urzędnik zastaje dziecko leżące na podłodze, bez reakcji na bodźce, oddychające, uznać on może poszkodowanego za nieprzytomne i ułożyć na boku.

Najczęstszym sposobem pomocy osobie nieprzytomnej jest ułożenie na boku, tzw. pozycja bezpieczna. Uczymy na kursach pierwszej pomocy to ułożenie poprzez wykonanie zaproponowanej przez ERC pozycji bocznej. Jest wiele sytuacji, w których można wykorzystać ten schemat działania. Ćwiczenie: powtarzamy nauczone elementy oceny funkcji życiowej, a następnie w praktyczny sposób układamy poszkodowanych na boku.

  • W urzędach oraz korporacjach co raz częściej można spotkać defibrylatory AED

AED to defibrylator dla laików. Z naszego doświadczenia wynikającego z wielokrotnego sprawdzania kursantów podczas szkolenia wynika, że bez właściwego zapoznania się z urządzeniem AED, amator jest wstanie w właściwy sposób uruchomić i wykonać defibrylację w prawidłowy sposób. My pracujemy nad tym, by było to szybkie działanie. Na szczęście u dzieci AED wykorzystuje się bardzo rzadko. Zwykle nie ma potrzeby.

Pokazujemy jak to wykonać dokładnie i szybko, tak by nie opóźniać defibrylacji, co jest kluczowe w zatrzymaniu krążenia u osób dorosłych. Podczas kursu pierwszej pomocy uczymy by pedagog zawsze pamiętał, by szukać możliwości, w obrębie działania, użycia AED podczas RKO, szczególnie u osób dorosłych.

 

  • Tamowanie krwotoków jest stałym elementem każdego kursu pierwszej pomocy

Krwawienia agresywne powodują szybkie pogorszenie stanu zdrowia, ale utratę krwi można dość sprawnie opanować właściwym opatrunkiem. Zajęcia podczas kursu pierwszej pomocy mają za zadanie nauczyć kursantów używania opatrunku uciskowego, różnicowania go od opaski uciskowej, a także zapoznać z pojęciem wstrząsu hipowolemicznego. Podczas kursu pierwszej pomocy przedstawiamy również zastosowanie opatrunku trójstronnego na klatkę piersiową oraz opatrunków hemostatycznych.

 

  • Kursy pierwszej pomocy dla pracowników administracji, urzędników nauczą Cię jak udzielać pomocy osobie nieoddychającej

W pierwszej pomocy uznać można, że nagłe zatrzymanie krążeniowo oddechowe następuje wówczas, gdy stwierdzamy brak oddechu lub oddechy agonalne (nie sprawdzamy tętna). Podczas kursu pierwszej pomocy uczestnik nauczony będzie reagować w sposób szablonowy czyli opanuje takie zagadnienia jak: ocena przytomności, ocena drożności dróg oddechowych i ocena samego oddechu. Postępowanie w przypadku braku oddechu jest  zagadnieniem najważniejszym w kursie pierwszej pomocy, gdyż poszkodowany jest w skrajnie złym stanie i tylko właściwe postępowanie zwiększa jego szansę na poprawę. Wytyczne ERC w tym zakresie są klarowne i wg nich nauczamy na każdym kursie, tak by zawsze szkolenia były jednolite.

Prowadzimy naukę na manekinach Littel Anne, Baby i Junior które w bardzo skuteczny sposób weryfikują właściwy sposób pomagania poszkodowanym.

  • Symulacje pozwalają na sprawdzenie nabytych umiejętności podczas szkolenia.

Poszkodowany agresywnie krwawi z przedramienia. Kursanci mają wykonać poznaną w czasie kursu pierwszej pomocy sekwencję działań tj. podejście do poszkodowanego, rozpoznanie jego funkcji życiowych oraz tamowanie krwotoku w właściwej kolejności.

Po kursie pierwszej pomocy w urzędzie, korporacji czy w dziale administracji.

W firmie przeprowadzono kompleksowe kursy pierwszej pomocy. Do największych miast w Polsce; Poznań, Kraków, Warszawa, Wrocław, Gdańsk itp. przybyli pracownicy oddziałów firmy.. Grupy podczas kursu pierwszej pomocy były małe, na każdym szkoleniu uczyło 2 trenerów pierwszej pomocy. Każdy pracownik na kursie pierwszej pomocy mógł ćwiczyć wielokrotnie warianty postępowania w najbardziej prawdopodobnych sytuacjach.

Bardzo ważne jest to, ile każdy uczestnik szkolenia ćwiczył minut podczas szkolenia. Ile wykonał powtórzeń.

Kilka dni później w małej placówce, w Poznaniu jeden z klientów poczuł silny rozpierający ból w klatce piersiowej, duszność, osłabienie. Klient ten wyciągnął Nitroglicerynę i już miał wcisnąć sobie trzy dawki pod język gdy pracownik pospieszył mu z pomocą. Wyjaśnił dlaczego nie można w tej chwili pobrać tego leku, usadowił pacjenta wygodnie w fotelu i zebrał wywiad. Wybrał nr telefonu alarmowego, porozmawiał z dyspozytorem, a ten wysłał odpowiednią karetkę. Dzięki właściwym kursom pierwszej pomocy, pracownik administracji dobrze wiedział jakie są zagrożenia, co jest najlepsze dla chorego petenta. Zachował się dobrze, uratował klientowi życie. Myślę, że każdy w takiej placówce może czuć się właściwie, bezpiecznie i zdrowo.